Kako se spremiti za zimu i izbjeći prehladu i gripu

Jesen je već odavno stigla u naše krajeve, a s njom i hladnijji dani, pa je vrijeme da ljetnu odjeću zamjenite toplim kaputima, jaknama i džemperima.

Sa dolaskom zime, stiže nam i period viroza, tako da je potrebno na vrijeme pripremiti svoje tijelo za nadolazeće dane.

Jačanje imuniteta

Jačanje imuniteta nešto je na čemu svi obavezno trebamo raditi, pogotovo dok se svijet susreće sa pandemijom Covida-19, a prema prognozama doktora, ne bi bilo dobro kada bi se u nekom organizmu sastali virusi gripe i Covida istovremeno. Zato ćemo vam u nastavku prenijeti neke od savjeta brojnih stručnjaka kako i na koji način možete podići vaš imunitet i tako spremni dočekati zimske dane.

Kvalitetan san

Iako vam se ovaj savjet vjerovatno čini čudnim i pitate se kakve veze kvalitetan san ima sa podizanjem i jačanjem imuniteta, brojni stručnjaci širom svijeta upozoravaju da je san jedna od najbitnijih stvari za jak imunitet. Naime, nedostatak sna može poremetiti rad T-ćelija i samim tim povećati nivo upalnih cikotina a obje stvari smanjit će našu sposobnost u borbi protiv prehlade i gripe.

Pravilna ishrana

Tokom zimskog perioda preporučuje se što veći unos biljne hrane poput voća, povrća i žitarica. Navedene namirnice sadrže visok nivo antioksidanata koje našem tijelu pomažu u podizanju imuniteta i obnovi stanica.

Ne dirajte oči i nos

Ponekad možete preduzeti sve neophodnne mjere ali virus vas ipak neće zaobići. Primarno je paziti na sebe pa tako nije preporučljivo često dirati oči, usta i nos jer se radi o dijelovima tijela putem kojih virus najbrže i najlakše može ući u organizam. Savjeti doktora su da što češće treba prati ruke, prije i poslije jela, nakon druženja sa prijateljima i kolegama, ali ni sa ovom osobinom ne treba pretjerivati jer kod nekih osoba ista može uzrokovati alergije i osip od previše čvrstih ili tekućih sapuna koje je ponekad nemoguće u cijelosti isprati vodom.

Smanjite stres

Stresne situacije pokušajte što više izbjegavati, a ako se i nađete u istim, pokušajte se koncentrisati i pomisliti na vaše zdravlje. Baš kao i nedostatak sna, povećana količina stresa može uticati loše na tijelo kada govorimo o samoodbrani od virusa. Stresne situacije dovode do smanjene proizvodnje bijelih krvnih zrnaca , a isti ponekad mogu biti ključni u borbi protiv infekcija.

Piti dovoljno tekućine

U zimskim danima poželjno je da u naš organizam unosimo što je više moguće tekućine, poput čajeva, raznih supa i zdravih napitaka. Osim toga, preporučuje se konzumiranje veće količine vode nego inače, jer dobro hidriran organizam puno se lakše i učinkovitije bori sa virusima.

Pranje ruku

Iako smo ovaj savjet već ranije spomenuli, na isti uvijek treba obratiti posebnu pažnju. Dokazano je kako je pranje ruku posebno učinkovito u borbi sa virusima. U  današnjem vremenu često se rukujemo sa poznatim i nepoznatim ljudima, odlazimo na sastanke, viđamo prijatelje i porodicu. Osim toga, u kupovini, restoranima, javnom prevozu vrlo često dodirujemo određene predmete na kojima obitava mnoštvo bakterija koje zatim nosimo sa sobom. Istina, nisu sve bakterije štetne ali u zimskim danima mnogo je onih puno opasnijih po naš organizam. Zato je potrebno redovno prati ruke, poželjno je toplom vodom i sapunom te najmanje 20 sekundi. Na taj način sapiremo bakterije i ne dozvoljavamo njihovo širenje a na veoma efikasan način štitimo se od prehlade.

Provjerite vaše lijekove

Mnogi od nas kod kuće u ladicama, ali u torbicama često nosimo određene tablete protiv prehlade i gripe. No, ono na šta posebno trebate obratiti pažnju prije zimskog perioda su rokovi trajanja. Provjerite vaše lijekove i riješite se onih kojima je eventualno istekao rok kako ne bi došlo do neželjenih efekata. Osim toga, preporuka ljekara je da se naoružate sa tabletama proizvedenim na biljnoj bazi koje možete konzumirati i dva do tri puta sedmično, a u apotekama primarno tražite one tablete koje jačaju vaš imunitet.

Fizička aktivnost

Iako mnogi od nas prilikom dolaska zime prestaju sa fizičkim aktivnostima poput šetnje, planinarenja, sportskih aktivnosti i slično, to može biti pogrešno. Tokom zimskog perioda je najbolje posjetiti teretanu ili samostalno vježbati jer upravo fizička aktivnost povećava brzinu kojom protutijela prolaze kroz naš krvotok i samim tim postajemo otporniji na prehlade. Tokom vježbanja vrlo često imamo nešto višu temperaturu a takvo stanje otežava virusima i bakterijama da se duže zadrže u našem tijelu.

Unos Vitamina D

Vitamin D jedan je od ključnih vitamina za normalno funkcionisanje našeg organizma, a sasvim je prirodno da dolaskom zime imamo manjak ovog vitamina. Naime, dolaskom hladnijih dana, manje smo izloženi sunčevoj svjetlosti koja je prirodni izvor vitamina D, odnosno tjera naš organizam da sam proizvodi Vitamin D. Stoga je u zimskim danima poželjno unositi namirnice koje imaju povećanu koncentraciju ovog vitamina poput ribe (tuna, haringa, bakalar, skuša), žumanjka jajeta, goveđu jetru i slične proizvode. Osim ovoga, u brojnim apotekama se nalaze tablete koje sadže vitamin D, no mislite li da je sam unos tableta dovoljan, varate se. Sa tabletama nikada ne treba pretjerivati, pogotovo ako za njima nema posebne potrebe, lijekovi na biljnoj bazi poput onog koji sadrži Vitamin D trebaju biti samo dodatna podrška našem tijelu uz redovan unos namirnica koje sadrže ovaj vitamin.