Kako sačuvati blistav osmijeh i imati zdrave zube

blistav osmijeh

Pranje zuba

Zdravlje zuba jedna od najbitnijih stvari u očuvanju čovjekovog zdravlja. Lijepi zubi i blistav osmijeh danas su postali više od obične higijenske navike, zapravo su odraz lične kulture svakog čovjeka. Naš osmijeh je naše ogledalo. Naravno, da bi imali zdrave i lijepe zube potrebno je mnogo vremena i truda, također uz obavezno i redovno posjećivanje stomatologa.

Najčešća greška koju mnogi od nas rade je da stomatologa posjećujemo onda kada nas zub zaboli, a tada nažalost može biti kasno. Posjeta stomatologu u današnjem vremenu treba biti obaveza svakog čovjeka, barem dva do tri puta godišnje, baš kao što redovno posjećujemo frizera, salone za njegu tijela i masažu, odlazimo u kupovinu, shoping ili slično, tako na vrhu liste prioriteta treba biti i posjeta stomatologu.

Kada je najbolje početi prati zube

Često smo svjedoci da u vremenu u kojem živimo putem društvenim mreža ili raznih foruma čitamo pitanja roditelja kada je to najbolji period za prvi odlazak stomatolgu. Odgovor je odmah kada niknu prvi zubi kod djeteta.  U početku se dječiji zubi mogu prati i vlažnom maramicom ili namočiti štapiće za uši i postepeno na taj način prati zube. Nakon dvije godine djetetu treba polako usvajati navike da prihvati četkicu za zube ali nikako ne naglo niti uz pritisak jer to može proizvesti kontraefekat kod djece u tim godinama. Naime, djeca tada najčešće oponašaju svoje bližnje poput roditelja ili braće i sestara, tako da je poželjno da dijete često vidi kada vi perete zube a vremenom će i samo tražiti četkicu. I u tom periodu treba biti posebno oprezan jer vrlo je moguće da se djeci neće dopasti pojedini ukusi, tako da je na počeku poželjno ispirati zube sa četkicom namočenom vodom bez dodavanja paste, a zatim povremeno kroz mjenjanje nekoliko različitih pasti polako navikavati dijete da počne prati zube i tako se pravovremeno navikne na razne ukuse i na kraju samo odabere onaj koji mu najviše odgovara. Ono što je također u ovom slučaju jako bitno je da se dijete nauči da ne guta vodu pomješanu sa pastom za zube nego da istu nakon ispiranja ispljune.

Redovno pranje zuba

Zube treba prati tri do pet puta dnevno ukoliko nam je cilj blistav i lijep osmijeh. Međutim, osim četkice i paste za zube, veoma bitno u oralnoj higijeni je korištenje konca i interdentalnih četkica koji nam pomažu da uklonimo one ostatke hrane do kojih je ponekad četkicom nemoguće doći, a upravo ti ostaci hrane najčešći su uzrok karijesa na zubima. Prilikom biranja četkice, poželjno je izabrati onu od umjetnih vlakana u odnosu na prirodne jer se ona brže suše i manje su podložna razvoju bakterija na četkicama za zube. 

Kada govorimo o vremenu u kojem je najbolje prati zube, već ranije smo spomenuli da bi bilo idealno kada bi zube prali tri do pet puta dnevno, međutim, dva puta je obavezni minimum, odnosno ujutro nakon buđenja i noću prije spavanja. Naravno, za jake i zdrave zube bilo bi poželjno prati zube nakon svakog obroka. U ovom slučaju vrlo često se događaju greške jer mnogi kojima je stalo do oralne higijene ponekad prave ključnu grešku i zube peru odmah nakon obroka što može biti greška. Naime, u tom periodu zubna caklina je veoma osjetljiva te se zbog pranja četkicom na taj način može oštetiti. Caklina je posebno osjetljiva ako konzumiramo hranu koja sadrži šećere ili kiseline, kao što su kolači i voće. Kako ne bi pravili ovakve greške, zube je nakon obroka najbolje prati barem 30 minuta nakon što završimo sa jelom.

Prehrana za zdrave zube

Redovno pranje zuba, korištenje interdentalne četkice i konca jesu poželjni ali nezaobilazan faktor u čistoći i održavanju usne šupljine je zdrava prehrana. Upravo loša ishrana je među prvim faktorima koji uzrokuju karijes i kvarenje zuba. Glavni neprijatelj zdravih zuba su šećeri koji se nakon konzumacije pretvaraju u mliječnu kiselinu i na taj način itekako štete našim zubima. Upravo zato preporuka je unos šećera svesti na razumnu mjeru tokom dana. Svjesni smo da mnoge osobe itekako vole slatko ali u svemu treba imati mjeru, ukoliko želite zdrave zube onda slatko ne bi ste trebali konzumirati između glavnih obroka. Ono što je potrebno posebno izbjegavati jesu čokolade, bombone, lizalice, žvakaće gume, jer što su slatkiši slađi, to se brže i lakše lijepe i zadržavaju u ustima te povećavaju rizik od kvarenja zuba.  Mnogo bolje je konzumirati slatko jednom dnevno nego više puta razdvojeno u toku dana. Kada konzumiramo slatko, bilo bi poželjno konzumirati ga u kombinaciji sa glavnim jelom. Kako bi se nakon toga na brz i jednostavan način riješili nepotrebnih šećera koji stvaraju mliječnu kiselinu, bilo bi poželjno nakon unošenja slatkih namirnica pojesti neko voće ili povrće koje je prirodni čistač zuba kao što su jabuka ili mrkva. Naime, sirovo voće ili povrće zahtijeva duže žvakanje te snažnije zagrize što automatski pomaže čišćenju zuba i usne šupljine.

Svjesni smo kako se ponekad teško pridržavati baš svega kako bi imali zdrave i očuvane zube, ali za početak probajte napraviti neki plan i postepeno povećavajte svoju ljestvicu, kao da ste na takmičenju. A kada primjetite pozitivne rezultate, to će vas dodatno motivisati da sve bolje vodite računa o ličnoj higijeni odnosno čistoći zuba te ćete na taj način biti sretni i ispunjeni kao i zadovoljni ličnim izgledom.